Wednesday, March 2, 2011

Happy Birthday To Me

Bicara dimulakan dengan kaimah suci Allah..dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyanyang...
Rupanya umur ku genap 31 tahun, pada tahun ini. itu pun, aku tak ingat sampailaa mama datang wish happy besday to me...huhu macam mana boleh lupe, baru 31 beb...sweet lagi...so, tiba2 datang naluri halus membisik di hatiku, mengatakan dosa2 yangku lakukan terlalu banyak...(sampai takat umurku31 tahun ini)..Ya Allah...tersentuh detik hatiku ini...banyak pahala2 yang aku tinggalkan...banyak kebajikan2 yang aku tak kumpul...banyak lagi amal2 jariah aku yang aku lupakan....al-hamdulillah,...allah mengejutkan aku diwaktu ini....semoga aku terus bermuhasabah diri...untuk aku ingatkan diriku terus....
well, bagaimanapun, hidup aku sebenarnya amat sempurna dengan kehadiran 2 cahaya mata yang comel dan keleteh masing2..membuatkan aku bersyukur ke hadrat Allah...yang sebenarnya adakah aku layak menerima pemberiannya yang sempurna ini....? suami yang baik dan memahami..(walaupun ade jugak bengkeng nya) tapi biasala suami ada egonya...aku akan cuba menjadi yang lebih baik untuk dirimu sayang....walaupun, dikau bukan yang terbaik buatdiriku..
member2 tanya...hubby u kasi ape besday??? sebenarnya, dah tua2 nih..tak terasa sangat nak apa2...tp, bile dah beri amik ajerlaa...IPHONE4...ermm..best ker...oklaa...tp, bayar dulu laa yeks...nnt saya balik, saya byrkan balik..ok laa tak kisah pun....tak kesempatan nak mengecilkan sim kad aku lagi...tunggu dia pulang aje sudah.
hati ini lebih tenang, apabila aku rasa tidak bersalah dengan orang. memaafkan orang..dan terus ceria. ..seronoknya...biarlah berkekalan hendaknya...
seronok membaca blog2 kawan2 yang memberi perangsang dalam kehidupan ini...penuh warna warni...kehidupan mengajar aku, sekali hidup ini, janganlah berbuat jahat dengan org, ..bersangka baik sentiasa...hidup akan aman damai.
oh yer..mia anak kedua aku, dah pandai panggil bah..ma...seronok yer dengar..sambil nak melepas2 tangan nya untuk berdiri...terbayang senyuman menawannya...apabila berjaya melepaskan tangannya dari kerusi.
bile nyanyi pok amai2...dia akan menepuk tangannya..sambil tersengih2..gembiranya hatiku ini, dengan nikmat yang Allah berikan kepada hambanya yang hina ini.
yana anak sulong aku, dah pandai baca ABC..1.2.3..tapi, manja dan nakalnya makin2 menjadi2 jelesnya, takyah cakap laa...nnt dia, aku htrkan ke tadika..biar dia berkawan. ni asyik ngerjakan neneknya ajer.,,kesian neneknya.!! huhuhu tulaa manjakan sangat cucu sulong tuh lagi...(itulaa nenek, aku pun jika diizinkan akan jadi nenek jua satu hari nanti) entah mcm manalaa lagaknya.
sekali sekala meng'update' blog ni,,panjang lebar pulak nak citer...apa yang aku harapkan untuk birthday kali ini, adalah kesihatan, kebahagian  dan jua kemewahan yang sederhana sehingga aku tidak meminta2....amin....
terima kasih kepada kawan2 sedara maara yang wish kebaikan dan kerahmatan kepada diri aku. allah sahaja yang dapat membalasnya....

1 comment: